Strona 1 z 3

brzmienie jak z radioshow's

PostNapisane: 2008-09-29, 00:04
przez tifik
Od dluzszego czasu sluchajac audycji radiowych takich jak "A state of trance" oraz "Global DJ Broadcast" nurtuje mnie pewna rzecz... skad bierze sie to selektywne glebokie brzmienie ? jak to zrobic zeby wokale i melodie brzmialy tak wyraziscie i soczyscie ? Slucham audycji (skompresowanej do 192 kb/s) wynajduje tam utwor ktory mi sie podoba pozniej sciagam go (zazwyczaj w jakosci 320 kb/s) i jak to jest mozliwe ze brzmi on gorzej niz w skompresowanej dosyc mocno audycji ?

moje pytanie brzmi: Czy uzywajac narzedzi takich jak np Ableton, FL, czy Reason mozna nadac utworom,setom brzmienie podobne do tego z jakim spotykamy sie np. w Asocie czy GDB ?

ps. jesli tak i jest to mozliwe za pomoca abletona to prosze o maly instruktarz

PostNapisane: 2008-10-15, 17:36
przez Stephansky
Nie mam zielonego pojecia jak to sie dzieje, ale tez to zauwazylem.

PostNapisane: 2008-10-15, 20:07
przez greatest
tez to zauwazylem dlatego mam wiele ripow bo brzmia duzo lepiej niz full wersja ciekawi mnie tez to :-|

PostNapisane: 2008-10-16, 18:17
przez Patryś
To juz jest zabawa korektorem dzwieku ;) Mozna w Abletonie takie cos zrobic, ale ja za uja nie wiem jak :P

PostNapisane: 2008-10-16, 20:29
przez Dawid
Odpowiednie uzycie Efektow, wykorzystanie osmiopasmowego Korektora. Tez nurtuje mnie ta sprawa, ale warto moze by samemu sprobowac? ;)

pozdrawiam. :mrgreen:

PostNapisane: 2008-10-16, 20:49
przez tifik
domyslam sie ze w duzej mierze chodzi tu o korektor, ale czy tylko ? no i jaka powinna byc ta korekcja ? ( na ucho wydaje sie ze podbijane sa wysokie i srednie tony ) :huh:

PostNapisane: 2008-10-17, 18:00
przez Atlas
Dawid napisał(a):Odpowiednie uzycie Efektow, wykorzystanie osmiopasmowego Korektora. Tez nurtuje mnie ta sprawa, ale warto moze by samemu sprobowac? ;)

pozdrawiam. :mrgreen:

Efekty rzadko slysze, ale jednak zdarza sie. Natomiast odpowiednie dopieszczenie korektora, normalizacja i kompresja (nie chodzi o kompresje danych, a dzwieku) robia cuda. Sam kiedys probowalem osiagnac podobne rezultaty jak Armin z setow ASOT. Ale zmudnie mi to wychodzilo. Mysle, ze to wlasnie robi roznice miedzy dobrym a slabym DJem.

PostNapisane: 2008-10-18, 17:39
przez tifik
Atlas te 2 linki ktore podales to naprawde solidne podstawy jednak bariera jezykowa i specyficzna terminologia uniemozliwiaja jego zrozumienie. Czy ktos zna jakies polskie strony poruszajace te problematyke ? (wbrew pozorom wcale nie jest latwo o rzeczowe informacje na ten temat w jezyku polskim. W wiekszosci przypadkow wypowiadaja sie osoby ktore sie na tym kompletnie nie znaja)

PostNapisane: 2008-10-18, 18:37
przez Atlas
tifik napisał(a):Atlas te 2 linki ktore podales to naprawde solidne podstawy jednak bariera jezykowa i specyficzna terminologia uniemozliwiaja jego zrozumienie. Czy ktos zna jakies polskie strony poruszajace te problematyke ? (wbrew pozorom wcale nie jest latwo o rzeczowe informacje na ten temat w jezyku polskim. W wiekszosci przypadkow wypowiadaja sie osoby ktore sie na tym kompletnie nie znaja)

Kiedys bardzo interesowal mnie ten temat i nie spotkalem sie z materialami po polsku. Z tym, ze nawet nie szukalem, bo dla mnie angielski jest zadna bariera :)

Zgooglowalem troche i oto co znalazlem po polsku:



Prosze o plusika za pomoc ;-)

PostNapisane: 2008-10-19, 11:07
przez tifik
Atlas uzasadniona prosba o plusa :ok: Temat ciagle uwazam za otwarty jesli ktos posiada jakies informacje odnosnie kompresji ,normalizacji oraz dynamiki to prosze o wasze cenne wypowiedzi w tym temacie.

PostNapisane: 2008-10-19, 17:20
przez Atlas
tifik napisał(a):Atlas uzasadniona prosba o plusa :ok: Temat ciagle uwazam za otwarty jesli ktos posiada jakies informacje odnosnie kompresji ,normalizacji oraz dynamiki to prosze o wasze cenne wypowiedzi w tym temacie.

Dzieki za plusika ;) osobiscie ten temat rowniez bardzo mnie interesuje i jesli ktos ma ciekawe zrodla to dolaczam sie do prosby o dzielenie sie nimi.
Ja sporo obejrzalem na youtube. Fajne prezentacje z lektorem tlumaczacym tendencje w masteringu.

Ten filmik obejrzyjcie na poczatek:
apl.youtubea/watch?v=Q3Q7I6dw_UY
nastepnie ogladajcie wszystko po kolei z listy "Podobne filmy wideo" ;]

a ten filmik bardzo obrazowo pokazuje jak to robic w praktyce:
apl.youtubea/watch?v=0W8LihlkA ... re=related

PostNapisane: 2008-12-29, 09:47
przez CaLi
No macie racje macie racje.. nawet nie wiedzialam ze tu taka ciekawa dyskusja sie rozwinela...
Az milo poczytac;)

PostNapisane: 2008-12-29, 15:38
przez Muras
Tiesto kiedys mowil ze nie umie robic masteringu i dlatego wynajal se osobe ktora robi to za niego :P

PostNapisane: 2008-12-29, 17:29
przez dragodegovia
On sam mowi za 60% kawalka tworzy on, reszte czyli mastering-40% ktos inny

PostNapisane: 2008-12-30, 12:15
przez Dawid
dragodegovia napisał(a):On sam mowi za 60% kawalka tworzy on, reszte czyli mastering-40% ktos inny


Tacy 'wielcy' producenci ida tylko do studia z projektem produkcji i mowia, jak to ma wygladac, a potem tylko sa odpowiedzialni za promocje utworu, ;) Tiesto ma od tego inzynierow dzwieku, a producentem np. Davida Guetty jest Joachim Garraud. ;)

BTW.

Ja ostatnio zaczalem sie bawic w abletonie osmiopasmowym Korektorem, i moim zdaniem w duzej mierze to brzmienie zalezy od tego, jak ktos potrafi operowac kazda czestotliwoscia, dla mnie to jeszcze czarna magia. :P